Cardio Fitness

Cardio Fitness

Een goede mix van cardiotraining en krachttraining leidt tot een beter resultaat. Cardiotraining zorgt voor de verbetering van het hart- en longuithoudingsvermogen, krachttraining richt zich op het verstevigen van de spieren en botten.

Een evenwichtige training bestaat uit een combinatie van spiertraining en conditie(cardio) training.Gaat het om het verliezen van overgewicht en richt je je op het verbranden van calorieën en lichaamsvetten, kies dan voor een combinatie van cardio en kracht training. Cardiotraining om calorieën te verbranden en uithoudingsvermogen op te bouwen en krachttraining om de stofwisseling te verbeteren.

Wil je je uithoudingsvermogen op een peil brengen waar jij tevreden mee bent, richt je dan met name op de cardio oefeningen.

Wanneer een strakker, slanker en gezond gespierd lichaam jouw doel is, kies dan een workout die vooral bestaat uit oefeningen met gewichten.

Bij de opbouw van je spieren tijdens dit soort oefeningen verhoog je bovendien je calorieverbranding. Daarnaast versterk je je botten tegen botontkalking.

VARIO CROSSTRAINER TECHNOGYM

Vario is geschikt voor afvallen, om calorieën te verbranden zonder overmatige inspanning, coördinatie te verbeteren, gewrichtsproblemen te voorkomen of alle spieren in één trainingssessie te stimuleren.

Het is een crosstrainer om plezierig mee te trainen, omdat het drie verschillende bewegingen biedt - step, elliptische beweging en "Vario" - die u kunt afwisselen zonder het toestel te hoeven stoppen of uw voeten van de pedalen te halen. De pedalen en de hendels bewegen wanneer en zoals u wilt, en zo bent u degene die de beweging kiest en controleert, volgens uw natuurlijke tred en uw trainingsdoelen.

Cardio Fitness Anders dan een crosstrainer Vergeleken met een traditionele crosstrainer, die één soort beweging biedt, kunnen met Vario drie verschillende bewegingen worden gemaakt - step, elliptische beweging en "Vario" - die u kunt veranderen zonder te hoeven stoppen met trainen of uw voeten van de pedalen te halen. Anders dan een loopband of buiten hardlopen Vergeleken met een loopband of met buiten hardlopen belast de training met Vario uw knieën of voeten minder, omdat er geen contact is met de grond. Bovendien, terwijl een loopband precieze regels heeft voor de training, worden de positie en beweging met Vario door uzelf gekozen: u kunt zelfs besluiten achteruit te lopen!

Abonneer je op ons nieuws

Seniorenfitness Indoor cycling Cardio fitness